Corona en de huishoudadministratie

Opruimen

Het Corona virus heeft ook geleid tot andere effecten. Door de “intelligente” lockdown gingen we aan de slag met ons huis. Er werd massaal opgeruimd en geklust. De bouwmarkten deden goede zaken en ik stond in de enige file … bij de afvalstortplaats. Corona leidde tot een ware nationale opruimactie. De vele thuisvakanties deden daar nog een schepje bovenop.

Niet alleen huizen werden opgeruimd. Ook gingen velen serieus aan de slag met achterstallig financieel en administratief onderhoud. Alles voor een opgeruimd gevoel! Deze mensen zijn hun eigen budgetcoach. Zij zijn goed in staat hun administratie op orde te houden.

Er zijn ook mensen die dit, om wat voor reden dan ook, niet kunnen. Voor deze mensen ben ik er.

Wil je ook graag een opgeruimd gevoel en vraag je je af of ik ook iets voor jou kan betekenen? Lees dan verder.

Maatwerk

Als budgetcoach lever ik altijd maatwerk. Geen mens is hetzelfde dus is ook geen hulpvraag hetzelfde. Wat alle hulpvragen gemeen hebben, is de noodzaak overzicht te krijgen. Hoeveel geld komt er maandelijks binnen en wat gaat er wanneer uit?

Dat overzicht is er vaak niet. De reden kan zijn dat er te veel bewaard wordt op te veel verschillende plekken. Het is ook niet weinig wat er zoal binnenkomt aan belangrijke post; op de deurmat of digitaal. Voor je het weet, heb je een achterstand opgebouwd en overzie je je situatie niet meer. Financiële problemen en de daarbij behorende slapeloze nachten liggen dan snel op de loer. Een budgetcoach helpt zulke situaties te voorkomen.

Zo kreeg ik onlangs het verzoek van een verwoed verzamelaar om te helpen orde te scheppen in zijn administratie. In de bescheiden woning bleek elke cm2 in gebruik als opslag voor spullen, post en documenten. Hierdoor was een heldere administratie voeren onmogelijk geworden. Ook was deze cliënt digitaal verdwaald; veel ongeopende e-mails en gemiste post op o.a. mijnoverheid.nl.
De hulpvraag werd snel duidelijk: geen ongevraagde adviezen, nieuwsgierige vragen of therapeutisch geklets. Gewoon aanpakken.
Nu zetten we samen stappen om uit het ontstane administratieve doolhof te komen. Ik pas mijn snelheid aan en er gebeurt niets wat hij niet wil. Hij blijft aan het roer, ik navigeer. Geen pasklare oplossing: maatwerk.

Ik sta aan jouw kant

Vaak krijg ik vragen over het helpen bij een loonbeslag of het oplossen van schulden. Soms wordt mijn inzet door de werkgever geregeld en soms vinden mensen met zorgen zelf hun weg naar mij. Ook komt het voor dat ouders hun opgroeiende kinderen financieel willen bijspijkeren. Iedereen die ik help, kan maatwerk verwachten. En alles wat ik doe, doe ik met aandacht en zorg. Wat ik vaak terug hoor, is dat mijn inzet echt het verschil maakt. Met mijn vakkennis creëer ik overzicht en breng ik rust. Ik coach je overal doorheen. Ik sta aan jouw kant.

Frisse start

Hoe zit het eigenlijk met jouw administratie? Waar en hoe bewaar jij je rekeningen? Heb je overzicht of last van slapeloze nachten? Wil je ook een opgeruimd gevoel? Met een frisse start het najaar in? Ben jij je eigen budgetcoach of kun je ook wel wat hulp gebruiken?

Bel of mail gerust voor een vrijblijvende kennismaking.

Contact

Heeft u vragen of wilt u meteen een afspraak maken? Dat kan. U kunt mij bellen, e-mailen of een bericht sturen via het contact formulier.

Contactformulier